Steve Jobs’un başarısındaki sırlar
Apple’ın efsane kurucusu ve yöneticisi Steve Jobs, herkesin hayatını okuması şart olan bir kişilik.
1) Yaptığınız İşi Sevin
İhtiras çok ehemmiyetlidir, yaratıcılık ihtiras olmadan olmaz. Steve Jobs insanların potansiyellerini ortaya çıkartmak için araçlar yaratma ile ilgili ihtiraslıydı. Siz de kesinlikle kendinize “Kalbim beni nereye sürüklüyor?” diye mesele.
2) Evrende Bir İz Bırakın
İhtiras roketi ateşler fakat vizyon onu hedefe götürür. Steve Jobs’un ortağı Steve Wozniak, bilgisayarları her insanın erişebileceği bir nesne yapmak istiyordu. Jobs bu vizyonu gerçekleştirdi. Ekibinizi bu büyük resme yönlendirin.
3) Yaratıcılık Noktaları Birleştirmektir
Jobs, insanların çok değişik tecrübelerinin toplamının onlara, başkalarının göremediği neticeleri gösterdiğine inanıyordu. Jobs fark tecrübelerini en iyi fikirlerini beslemek için kullandı. Beyninizi alışık olduğunuzun dışında tecrübeleri yaşamaya zorlayın.
4) 1,000 Kere “Hayır” Deyin
Jobs vaktinde “İnovasyon, 1,000 şeye hayır diyerek oluşur.” demişti. iPhone konseptini, tekliflen tonla özelliğe hayır diyerek, kolaylığı seçerek yarattı. Apple yeni bir ürün lanse ettiği vakit kalabalık yaratmaz, açık ve temiz bir imaj oluşturur. Siz de hayır demeye başlayın.
5) Akılalmaz Müthiş Tecrübeler Yaratın
Jobs, Apple ürünleri yaratırken rakiplerinin yaptıklarını kendine örnek almadı, bir ürünün getireceği tecrübenin nasıl yaşanacağını tasarladı. Her seferinde, her müşteri için değişik ve yaşanarak anlaşılacak müthiş tecrübeler yaratmaya uğraşın.
6) İletiye Hükmedin
Steve Jobs usta bir hikayeciydi fakat bunun için çok çalıştı. Sunum yeteneklerini yıllar boyu geliştirdi. Mükemmel fikirlerini başkalarına aşılayarak ürünlerin ve hizmetlerin başarılı olmasını sağladı. Siz de hikayelerinizi arıtılmış hale kazancın onları ustaca anlatın.
7) Ürün Değil, Düş Satın
Jobs ürün satarak değil, aslında düşleri satarak başarılı oldu. İlk Apple mağazasını 2001’de açtığında bilgisayar satmak için açmadı, insanların hayatını zenginleştirmek için açtı. İnsanlar kendileri ile ilgilenirler, onların emellerine erişmelerini sağlayan ürünleri alırlar. Ürün satmaya değil, insanların hayallerine odaklanın.