AlışverişDonanımİnternetYazılım

Dijital oyun pazarının gelişimi için yeni strateji hazırlanıyor

 

TÜRKİYE’deki 300 milyon dolara erişen dijital oyun pazarının geliştirilmesi için yeni bir taktik hazırlanıyor. Bu çerçevede Türkiye’nin dijital oyunu ihracatı yapması amaçlanıyor.

HÜKÜMET, 300 milyon dolarlık büyüklüğe erişen dijital oyun pazarının geliştirilmesi için yeni bir taktik oluşturuyor. Ekonomi Bakanlığı ile Bilim, Endüstri ve Teknoloji Bakanlığı, 22 milyona yakın oyuncusu bulunan Türkiye’de yerli oyun kültürünün geliştirilmesi ve ‘yabancı oyuncuların’ yerlilerle ortaklık kurmasını teşvik etmek için yol haritası oluşturacak. Bu kapsamda sektörün gelişimin destekleyecek eylem tasarısının hayata geçirilmesi de tasarılar arasında bulunuyor.

İHRACAT BAŞLAYABİLİR
Çalışmalar dahilinde oyun sektörünün gelişimi desteklenecek ve ihtiyaç duyulan adımlar belirlenecek. Bu konuda bir strateji ve eylem tasarısı hazırlanacak. Ekonomi Bakanlığı ile Bilim, Endüstri ve Teknoloji Bakanlığı’nın yürüteceği projenin içinde ODTÜ Teknokent de yer alacak. Modelleme, animasyon, tasarım, kurgu ve müzik gibi değişik istikametleri olan oyun teknolojilerinin başta savunma olmak üzere eğitim ve sıhhat sektöründe yoğun şekilde kullanıldığına dikkat çeken yetkililer, “Türkiye’de genç nüfus dolayısıyla dijital oyun kültürü son derece yaygın. Türkiye dijital oyun pazarının 2012 senesi itibarıyla, 300 milyon dolar büyüklüğe eriştiği düşünülüyor. Oyuncu sayısı itibarıyla Türkiye’ye benzer olan Güney Kore’de dijital oyun pazarı 2 milyar doları buluyor. Bu kapsamda ülkemiz ehemmiyetli bir iç pazar potansiyeline sahip. Bu potansiyelin değerlendirilerek ihracata dönüştürülmesi olanağı var” izahını yaptı.

TAKTİK HAZIRLANACAK

Bu çerçevede evvela yerli oyun sektörünün gelişimi desteklenecek. Çalışmalar kapsamında oyun sektörü ve üniversite temsilcileriyle beraber sektör ayrıntılı biçimde çözümleyecek. Bu analizlere dayalı olarak sektörün gelişimini destekleyecek Oyun Sektörü Stratejisi hazırlanacak ve bu strateji çerçevesinde ortaya konacak eylem tasarısı önümüzdeki iki senede hayata geçirilecek. Ayrı olarak oyun sektörünün mevcut vaziyeti, gelişimin önündeki engeller, gelişme alanları gibi konular da çözümleyerek, yol haritası oluşturulacak. Hazırlanacak eylem tasarısı kapsamında belirlenen siyaset ve teşvikler aktüellenecek. Türkiye’de 22 milyona yakın oyuncu kitlesi bulunurken oyuncuların 11.5 milyonunun dijital oyunlara harcama yaptığı belirtiliyor.

Günde 39 milyon saat oynuyoruz

TÜRKİYE’de genç nüfus dolayısıyla günde 39 milyon saat oyun oynandığını kaydeden yetkililer, şu bilgileri verdi: “Türkiye, sosyal oyun kategorisinde oyuncu başına oyun seansı müddetinde 38.4 dakika ile dünyada birinci konumda. Oyun tabanlı eğitim yaklaşımının Fatih Projesi içerisinde ehemmiyetli yer tutmasını bekliyoruz. Gelişmiş oyun sektörüne sahip olmanın kendi kültür ve tarihimize dayanan yerli oyunların ülkemizin tanıtımına sağlayacağı katkılar da olacak. Son zamanda ülkemizdeki oyun sektörü yabancı yatırımcıların da alakasını çekiyor. Çok uluslu firmaların ortaklık veyahut satın alımlar yoluyla ülkemiz oyun pazarına girmesi, yerli oyun sektörüyle bu sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan kaynağının gelişimini hızlandıracak.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir