İnternet

Facebook yavaşladı, Twitter durdu

İnternet devrimi içerisinde devrim yaratan sosyal medyanın muvaffakiyet hikâyesi devam ediyor. Sektörün önde gelen şirketlerinden Facebook, Twitter ve linkedIn bir yandan kullanıcı sayılarını artırmaya çalışırken diğer yandan da yatırımcıları hoşnut etmeye çalışıyor. Ancak artan rekabet ortamında bu balansı tutturmak çok kolay değil. Bilhassa kullanıcı memnuniyeti gittikçe zorlaşıyor.

Şirketler mevcut alakayı canlı tutup bir adım da ötesine geçebilmek için peş peşe milyar dolarlık satın almalar gerçekleştiriyor. Emel hizmet çeşitliliğini artırarak rekabette avantajlı hale gelmek. Şirketlerin kullanıcı sayılarındaki artışlara bakıldığında ise çılgınca görülen milyar dolarlık alışverişlerin nedeni anlaşılıyor. Sosyal medya şirketlerinin kullanıcı sayıları artıyor ancak daha önceki günlerdeki yüksek yüzdelerle değil. Ayrı olarak sunulan hizmetlere yönelik tenkitlerin de ardı arkası kesilmiyor. Diğer bir ifadeyle kullanıcılar mevcut yapıdan sıkılmaya başladı. Sosyal medya kullanıcıları artık milyarlarca mesajın yağdığı platformlar yerine tamamiyle kendilerine göre tasarlanmış, daha dar kapsamı geniş, reklam bombardımanı altında kalmayacakları daha ‘içten’ mekânların arayışına girdi. Yakında bu balansı tutturamayan platformlardan yeni nesil platformlara yönelik büyük göçlerin yaşanması bekleniyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir